"Ak si však občan do času vydávania rozhodnutí aktivuje svoju
elektronickú schránku na doručovanie, uľahčí si tak proces doručenia a
mesto Prešov bude od tejto chvíle doručovať rozhodnutia do jeho
aktivovanej schránky. Podmienkou je vlastniť občiansky preukaz s čipom.
Rozhodnutia o miestnych daniach a poplatkoch sú totiž doručované do
vlastných rúk a ak adresát nie je v čase doručovania zastihnuteľný, je
nútený navštíviť pobočku pošty," uviedla Rácová.
Ako povedala, ak si osoba nevyzdvihne písomnosť do 15 dní od jej
uloženia na pošte, považuje sa posledný deň tejto lehoty za deň
doručenia, aj keď sa osoba o uložení nedozvedela. Ak písomnosť nemožno
doručiť, považuje sa za doručenú v deň vrátenia nedoručenej písomnosti
správcovi dane, a to aj vtedy, ak sa adresát o tom nedozvie.
"V prípade aktivácie elektronickej schránky na doručovanie nie je
potrebné mestu Prešov čokoľvek oznamovať. Pred samotným doručovaním
totiž služba CÚD automaticky skontroluje, či občan má svoju elektronickú
schránku aktivovanú na doručovanie. Ak áno, rozhodnutie sa doručí
priamo do elektronickej schránky," vysvetlila Rácová s tým, že viac informácií k aktivácii schránky na doručovanie je zverejnených na www.slovensko.sk.
Keďže ide podľa jej slov o viac ako 70.000 rozhodnutí týkajúcich sa daní
a poplatkov, v neposlednom rade tak samospráva môže ušetriť finančné
prostriedky za tlač a poštové služby doručovania listinných rovnopisov
elektronických rozhodnutí.
"V prípade, že občan nemá v čase vydania rozhodnutia aktivovanú
schránku na doručovanie, bude vytvorený listinný rovnopis a doručovaný v
tlačenej podobe. Obálka s červeným pruhom obsahuje samotné rozhodnutie,
a tiež doložku o autorizácii elektronického úradného dokumentu. Ak sa
rozhodnutie vyhotovuje v elektronickej podobe, neobsahuje vlastnoručný
podpis a odtlačok úradnej pečiatky," doplnila Rácová.